Arşiv

İstatistik

Şut Çektikten Sonra Olduğu Yerde Zıplamak

Aslında benim bu blog altında ne işim var bilmiyorum. Oysa burada güzel
futbol yazıları filan var... yani güzellerdir herhalde bilmiyorum okumadım pek.
Ben futboldan nefret eden bir bünyeyim. Sadece futbol değil, diğer pek çok spor
bana çok uzak şeyler. Bedenin çalıştığı sporları sevmiyorum. Spor olarak beyin jimnastiği
yapıyorum ben. Satranç filan oynuyorum. Gerçi onda da yeniliyorum ama olsun
maksat spor olsun.

Futbolu neden sevmediğimi daha sonra anlatırım, eğer daha sonra üşenmediğim
bir an yakalarsam. Futbolu sevmesem de içinden hoşuma giden bir kaç şey var
aslında onlardan biri geldi şimdi aklıma. dışa vurmak istiyorum sanırım. Mesela
şut çektikten sonra olduğu yerde zıplayan insanlar.
Gerçekten işlerini çok sevdikleri için mi yapıyorlar bunu bilmiyorum ama
sadece futbolda var. Şimdi beynimde canlandırıyorum olayı, nasıl olsa beyin
bedava:
Top 2-3 metre önümde duruyor. 3 metreden koşmaya başlıyorum. Gözümün bir ucu
topta diğer ucu kalede-kalecide. 3 metreyi koştuğum o anı düşüyorum. Topa
vuracağım ayağım, top, kale... kale, top, ayak... Aslında 1-2 saniye içinde
olan bitenlerin düşünülecek bir şey olmadığını biliyorum evet ama Tsubasa gibi
yarım saatte kafaya çıkan futbolcular gibi az sonra çekeceğim şuta
odaklanıyorum. ayak geliyorgeliyorgeliyor toptoptoptop kalekalekale... ayakayakayakayak...
toptoptoptop.... kaletopayak.... ayakayakayak....

ve nihayetinde ayak topa değiyor... Ayak topla birlikte ileri gitmeye
başlıyor. Sonra top ayaktan ayrılmaya başlıyor. Bu andan itibaren işte herkes
topa yöneliyor ben ayakta kalıyorum. Ayak az daha ileri gitmeye devam ediyor.
Sonra diğer ayak da yerden kesiliyor, kişi hafifçe havaya yükseliyor. Ayaklar havada
yan yana geliyor, iki ayak birden çimlere basıyor ve o anda, zaman normal
hızına dönüyor. Kişi olduğu yerde serbest salınımına başlıyor.

Başka hiçbir yerde yapılamayacak anlamsız bir hareket biçimidir bu. Misal
bir fırıncı ekmeği kürekle ocağa attıktan sonra yerinde zıplarken görmedim ya
da vergi dairesinde tahsilat yapan görevlinin parayı alıp dekontu verdikten
sonra yerinde zıpladığını filan.

Ne garip bir şut sevgisidir bu, Sırf o anda insanın neler hissettiğini
anlamak için 9-10 halı saha maçına katılacağım birgün ama şimdi net tarih verip
de yükümlülük altına sokmak istemiyorum kendimi ama gerçekten merak ediyorum o
ara neler oluyor vücutta, beyin endorfin, melatonin, filan mı salgılıyor. Bir
süre sonra bağımlılık yapıyor mu acaba, daha sonralarda yani.
Evet belki de bunca insanın futbol sevgisinin arkasında işte bu şuursuz hareket
yatıyor olbilir ama emin değilim zayıf bir ihtimal gerçi.

Ben ne yapsam yazıyı bitirdikten sonra yerimde zıplasam mı? Aynı tadı verir
mi acaba?

Category: 0 yorum

0 yorum:

Yorum Gönder

Yazı hakkında herhangi bir görüş belirtmek isterseniz aşağıdaki bölümü kullanabilirsiniz. Unutmayın ki, yazılan her şey yazar tarafından okunup dikkate alınacaktır.

İzleyiciler