Arşiv

İstatistik

Inglourious Basterds Türkçe namı ile Soysuzlar Çetesi.

Yazmaya karar verdim. Verdim çünkü ben de film izlemeye karar verdiğinde izleyicilerin yeterli yorum yapamamasından dolayı film araştırırken sancı çekenlerdenim. film izlerken ki vaktimin çok önemli olduğunu ve kötü bir senaryo ve yönetmen ile bu vakti heba etmemek gerektiğini düşünüyorum. Peki film araştırırken ki vakit? diye sorarsanız : O vaktin harcanması gereken kutsal vakit olduğunu düşünüyorum.

Karar verdim ve 2. dünya savaşı ile ilgili belgeselleri, filmleri izlemeye, ve yorumlarımı burada yazmaya. İlk olarak yakın zamanda izlediğim ve çok beğendiğim bir filmi sizlerle paylaşmayı düşünüyorum "Soysuzlar Çetesi".

Filmin senaristi ve yönetmeni aynı kişi: Quentin Tarantino. Bilenler bilir klasikleri vardır bu yönetmenin mesela siyah ve sarı renklerini filmin afişini ve jeneriğini işgal eder her filminde Kill Bill den hatırlarsınız. Neyse film 2009 yapımı bir ABD filmi. Oyuncu kadrosu çok iyi. Brad Pitt yine döktürmüş hünerlerini. Avrupa da nazilere karşı bir yahudi birliği toplamaya çalışan Teğmen Aldo'yu başarıyla oynamış.

Christoph Waltz' anmazsak haksızlık yaparız. Müthiş rol kesmesiyle filme bambaşka bir hava katmış. Bir SS Albayını oynuyor filmde Hans Landa. Fransa Halkı ona "Yahudi Avcısı" lakabını takmıştır. Bir kızı kaçırır elinden öldüremez o kız sonradan başına büyük belalar açacak Shosanna Dreyfus yani Melanie Laurent.

Filmin başını izleyip "off sıkıldım ne biçim filmmiş hani brad pitt? bu Çanaklı anten'in ...." diyerek günahlarımın ırzına geçmeyin. Film bölümlerden oluşmakta hafızam beni yanıltmıyorsa 5 bölümdü. 2. bölümde brad pitt ve birliğini ki lakapları "piçler" sahne alıyor. Savaş sahnesi yok ama bu bir dezavantaj oluşturmamış. "Yahudi ayısı" lakaplı Çavuş Donny Donowitz yani Eli Roth bu eksikliği gidermiş. Bir başka tarantino klasiği ise derin ve çarpıcı diyaloglar. Gerilim sahnelerinde diyaloglar sayesinde siz de geriliyorsunuz.

Sonuç olarak filmin tek kötü yönü tarihsel olarak bir değer ifade etmemesi. Maalesef filmin senaryosu gerçeği yansıtmamakta. IMDB Puanı : 8.4/10. Mutlaka izleyin.
Category: 0 yorum

0 yorum:

Yorum Gönder

Yazı hakkında herhangi bir görüş belirtmek isterseniz aşağıdaki bölümü kullanabilirsiniz. Unutmayın ki, yazılan her şey yazar tarafından okunup dikkate alınacaktır.

İzleyiciler